Leveransinfo

Beställ senast 19/12 kl. 23.00 för att få klapparna innan jul!

Fri frakt över 599 kr

Just nu erbjuder vi fri frakt vid köp över 599 kr inom Sverige (gäller uthämtning hos ombud). Fri frakt gäller ej möbler och vissa skrymmande/tunga produkter samt ej företagsfrakt.  Fraktkostnaden för övriga produkter är med Posten inom Sverige alltid 59 kr inklusive moms oavsett ordervärde. För skrymmande och tunga produkter som t.ex. möbler eller större mängder kakel betalar du 495 kr (inkl. moms) inom Sverige. Vi levererar inte möbler utanför Sverige annat än i undantagsfall, för mer information om detta kontakta oss.

Hämta i butik

Om du vill slippa frakten har du möjlighet att hämta ut ditt paket på en gård i Önneslöv- Önneslövs Egendom 981. Om du vill hämta i butik väljer du detta alternativ i kassan. När ordern kommit till butiken skickar vi ett sms till dig att ordern finns att hämta i butiken.

Leveransalternativ

Standardleverans till ett ombud nära dig: Ditt paket skickas till ditt närmsta paketombud och du meddelas via sms, mail eller brev när det ankommit till ombudet. 

Hemleverans DAGTID med avisering. Ditt paket levereras till din dörr på en bestämd tidpunkt som avtalas med transportföretaget.

Dagleverans till Arbetet: Du kan välja att få leveransen skickad till ditt arbete. Tänk på att fylla i en annan leveransadress. 

Pall till Terminal för avhämtning: Gäller stora, tunga eller skrymmande varor som skickas på pall. Leveransen skickas till din närmsta terminal där du kan hämta din order. Du meddelas via sms, mail eller brev när det ankommit till terminalen. 

Pall Direkt Hem: Gäller stora, tunga eller skrymmande varor som skickas på pall direkt hem till din dörr. I samråd med transportföretaget bestämmer ni en leveranstid som passar dig. 

Hemleverans VIP: Vi levererar på avtalad tid din order till din dörr i Malmö och Lund med omnejd. 

 

Leveranstid 3-5 arbetsdagar

Leveranstiden inom Sverige är 3–5 arbetsdagar för produkter som finns i vårt lager. Skulle en produkt vara tillfälligt slutsåld, meddelar vi dig förväntat leveransdatum så snart som möjligt. Paketet hämtas ut hos närmaste paketombud.

Vid beställning av flera produkter sampackas din order och skickas när samtliga produkter finns för leverans. Skulle någon av de produkter du beställt vara tillfälligt slut eller ha lång leveranstid så meddelar vi dig. Vid beställningar som innefattar varor med längre leveranstid kan du välja att få de varor som finns i lager levererade direkt och få resterande produkter levererade när de kommit in i lager. Hela köpsumman betalas då vid första delleveransen och vi skickar resterande del av ordern så snart varan kommer till oss.

Ej uthämtat paket

OBS! Hämta ut din order hos ombudet inom 14 dagar för att undvika onödiga extrakostnader och kostnader för ej uthämtade paket. Ej uthämtat paket debiteras med 290 SEK.

Transportskador

Om du vid uthämtning/mottagandet av din order upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart reklamera detta till chauffören (vid hemleverans) eller utlämningsstället/terminalen där du hämtat din order, samt behålla emballaget. Ta ett kort på skadan och maila till info@uddatina.se. Det är du själv som ansvarar för att reklamera skadad transport för att du ska kunna få eventuell ersättningsvara eller återbetalning.

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från Udda Tina till dig så är Udda Tina betalningsansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den till Udda Tina så är du betalningsansvarig.